Pennor, pärmar och liknande “klassiska” kontorstillbehör i all ära, men det gäller samtidigt att flytta kontoret in i framtiden. Vad innebär då det här? Helt enkelt att ladda upp med rätt uppsättning teknikprylar, som inte bara förenklar arbetet utan dessutom gör jobbet behagligare – och framförallt roligare. Visst, det helt pappersfria kontoret kanske är lite av en utopi, men det är befriande att successivt byta ut alla tråkiga pärmar och papper mot digital lagring och hantering. Allt det du behöver hittar du förstås hos Teknikdelar; en webbutik med ett stort urval av produkter som underlättar teknikanvändande både på jobbet och privat.

Vad behöver du?

Att kunna köra helt kabellöst är förstås önskvärt, men fortfarande är det ganska många situationer som kräver någon form av kabel oavsett om det handlar om strömförsörjning eller om kommunikation mellan olika enheter. Av den anledningen är det vettigt att skaffa en uppsättning kablar av olika slag. Vilken typ av kabel du köper beror förstås på vilka typer av enheter som du vill koppla samman, men vanligen handlar det om kablar av USB- och HDMI-typ. Det finns mängder av enheter som ansluts med USB: skrivare, mobiltelefoner, externa hårddiskar och mycket annat. HDMI-kablar används exempelvis till att ansluta en laptop till en TV eller projektor när du till exempel ska köra en presentation eller liknande. Det kan också tänkas att du behöver extra laddkablar till din dator, din mobil eller surfplatta – särskilt om du brukar arbeta på olika platser och inte vill flytta med dig allting varje gång.

Självklart handlar det dock inte enbart om kommunikationskablar. Kanske behöver du också en uppsättning hörlurar till datorn, surfplattan eller mobilen. Sitter du ofta och lyssnar på musik medan du arbetar kan det vara skönt med ett par bekväma “on-ear”-hörlurar som kommunicerar med hjälp av bluetooth-teknik. Ofta kan det dessutom vara användbart med några “in-ear”-lurar, som inte blir lika klumpiga om du far runt mycket. Den här varianten finns antingen med kabelanslutning eller som helt trådlösa, så att du kan välja det du föredrar.

Ditt behov av kablar förutsätter förstås lämpliga apparater att använda tillsammans med dessa. Förutom din arbetsdator (stationär eller laptop) har du behov av någon form av skrivare för att kunna skriva ut beställningar, administrativa dokument och mycket annat. Den variant som är mest ekonomisk i längden – där det handlar om kostnad per utskrift – är en laserskrivare. Det här är som regel en billig investering och du kan med fördel satsa på en variant som klarar utskrifter i färg, om du exempelvis har behov av att skriva ut enklare reklammaterial. Ett annat bra inköp är en extern hårddisk, eller kanske en serverlösning i form av en NAS eller liknande, för att kunna göra backup på dina viktiga dokument.