Kontorsmaterial är något som går åt på alla kontor. Företag med många anställda har normalt ännu större utgiftspost när det kommer till kontorsmaterial, men det räcker med några få anställda för att det ska krävas större inköp för sådant som behövs i det dagliga arbetet. Om du vill slå två flugor i en smäll kan du välja att köpa specialdesignat kontorsmaterial för just ditt företag. Det innebär att du trycker upp din logga eller ditt företagsnamn på material som sedan används eller delas ut i andra sammanhang. På så sätt höjer du företagets profil samtidigt som du kan köpa in alla nödvändiga saker som dina anställda behöver för att sköta sitt kontorsarbete.
En populär produkt som många företag väljer att sätta sin logga på är pennor. Det är något som alltid går åt på företag och de är förhållandevis billiga att trycka upp. Eftersom en penna lätt faller i användarens synfält är det effektiv marknadsföring – och med en penna med egen profil på har du lättare att sprida ordet om ditt företag. Du kan välja att både använda pennorna på kontoret eller dela ut när du marknadsför dig själv. På så sätt kan ditt företagsnamn nå ut till nya målgrupper och du får ett sätt att billigt göra reklam för ditt eget företag.
Kontorsmaterial med ditt eget företagsnamn på är inte bara bra ur marknadsföringssynpunkt. Det ger också en extra moralboost till dina egna anställda eftersom du direkt får en professionell känsla när ni använder era egna produkter. På så sätt slipper ni billiga generiska produkter och kan istället framstå som en betydligt mer professionell verksamhet. I branscher där första intrycket är viktigt kan eget kontorsmaterial vara ett smart sätt att signalera till kunder att ni satsar på er egen organisation och väljer att göra allt för att positionera er i konkurrensen.
Att köpa kontorsmaterial med egen profil kan innebära en ytterligare kostnad, men det behöver inte bli så mycket dyrare om du väljer att göra smarta inköp. Ett sätt att slippa undan extrakostnader är att köpa in större kvantiteter. På så sätt får du ofta ett bättre pris per produkt.